Reviewbeleid

Fijn dat je dit document leest. Ik ben graag transparant en ik informeer jou als consument graag over hoe ik de reviews van mijn klanten verwerk. Met de regels rondom reviews en recensies ben ik daarnaast ook verplicht om een reviewbeleid te hebben. Met dat beleid voorkom ik misleidende reviews op mijn website en social media kanalen én zo voorkom ik dat ik aan oneerlijke handelspraktijken doe. Met dit reviewbeleid voldoe ik dus aan mijn verplichtingen uit Europese Richtlijn modernisering consumentenbescherming (OMNIBUS).

 

Wie ben ik?

Studio Bieb staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 65577671. Studio Bieb is een eenmanszaak gevestigd in Boskoop  en wordt gerund door mij, Bilitis Nieuwenhuijsen. 

 

Heb je vragen over het al dan niet plaatsen of bewerken van reviews of heb je klachten over mij(n werkwijze)? Neem dan contact op met mij via vrolijk@studiobieb.nl  Klachten los ik graag samen met jou op, zodat ik mijn dienstverlening nog beter kan maken. 

 

Wat leg ik in dit document uit?

In dit document leg ik je uit hoe ik garandeer dat de reviews echt van mijn klanten komen, hoe ik aan de recensies kom, hoe ik omga met negatieve recensies, hoe ik mijn reviews rangschik en hoe ik verder voorkom dat er misleidende recensies op mijn website en social media kanalen komen te staan. 

 

Waarom verzamel ik reviews?

Het schrijven van een review is bedoeld om ervaringen over mij, mijn producten of diensten  te delen met de bezoekers van mijn website of met potentiële klanten. 

 

Waar ziet een review op? 

Bij het schrijven van een review gaat het enkel en alleen over het door jou afgenomen product of dienst en jouw eigen ervaring daarmee. 

 

Heb je een product of dienst bij mij afgenomen en wil je deze graag adviseren aan anderen? Dan nodig ik je van harte uit om een review te schrijven. Je mag het mij natuurlijk ook laten weten als je niet tevreden bent. Het liefst heb ik dan dat je mij dit eerst laat weten, zodat ik dit eventueel nog voor je kan oplossen. Mocht ik mijzelf en/of mijn product niet herkennen in een review, dan kan ik altijd besluiten om een review niet te plaatsen en/of om hem te (laten) verwijderen en/of om dat verzoek bij je te doen. 

 

Wie kunnen er reviews schrijven?

Vrienden, kennissen, familie en mensen die op een andere manier familiair of zakelijk aan mij zijn gelinkt, schrijven voor mij geen reviews, tenzij zij daadwerkelijk een product of dienst van mij af hebben genomen. 

 

Hoe verzamel ik reviews?

Ik verzamel reviews via  Google, mail, reviewformulier op de website of social media (Facebook en Instagram) 

 

Plaats ik reviews met persoonsgegeven of privacygevoelige informatie? 

Ik plaats geen reviews met persoonsgegevens of privacygevoelige informatie. Ik plaats zelf  geen volledige namen van personen, als ik de tekst overneem voor social media. Wat er op Google of een reviewformulier ingevuld wordt, is aan de klant zelf. Op deze 2 plaatsen pas ik dit niet aan. Op plekken waar ik de reviews kopieer en plaats, zal ik de naam niet volledig overnemen.

 

Hoe controleer ik dat reviews echt van mijn klanten komen?

Nepreviews zijn gelukkig niet mogelijk op mijn website van Studio Bieb.  Ik werk namelijk met een closed loop-systeem. Dit houdt in dat mensen niet zomaar een review op de website kunnen achterlaten maar dat ik alleen reviews vraag (per mail) aan mensen die daadwerkelijk klant bij mij waren. 

 

Nepreviews op Google en Facebook zijn helaas niet uit te sluiten, maar die rapporteer ik altijd bij het betreffende platform. Ook zal ik reageren onder de betreffende review.

 

Hoelang duurt het tot een review zichtbaar is?

Ik lees alle reviews en mooie reviews plaats ik graag op mijn website. Soms heb ik al voldoende reviews, dan plaats ik wanneer ik denk dat het gepast is. 

 

Worden alle reviews getoond op de website of worden er ook reviews weggelaten?

Als er misbruik wordt gemaakt van het reviewsysteem, zal de review niet worden gepubliceerd. Op deze manier worden er alleen reviews naar waarheid getoond en is er een eerlijk beeld van mijn producten/diensten. 

 

De review niet gaat over het product/dienst, de review in een andere taal is geschreven dan in het Nederlands of Engels; de review foutieve informatie bevat die niet (langer) relevant is; de review enkel of grotendeels gaat over de service, levering of prijs; de review verwijst naar een concurrent; de review een URL bevat.

 

 Mocht ik mijzelf en/of mijn product niet herkennen in een review, dan kan ik altijd besluiten om een review niet te plaatsen.

 

Negatieve reviews worden eventueel  na aanpassing/na overleg geplaatst.

 

Waar worden de reviews getoond?

Mijn reviews toon ik alleen op mijn website www.studiobieb.nl, Instagram, Facebook, LinkedIn. 

 

In welke volgorde worden de reviews weergegeven?

Alle reviews worden van nieuw naar oud weergegeven. 

 

Worden mijn klanten betaald om een review achter te laten?

Ik plaats op mijn website geen reviews die geschreven zijn in ruil voor een vergoeding, sponsoring, korting of wat voor beloning dan ook. 

 

Wijzigingen

Mijn bedrijf is dynamisch en mijn bedrijfsvoering kan daardoor op ieder moment worden aangepast. Dit geldt ook voor mijn reviewbeleid. Deze versie is van 12 maart 2025 en als er wijzigingen zijn in de manier waarop ik reviews verzamel, plaats of bewerk, dan zet ik hiervan steeds de nieuwste versie op de website bij de relevante pagina’s.